نکاتی درباره نحوه ایجاد علائم مؤثر


به تازگی ، هر روز صبح که کار می کنم برای کار ، من علامت های زیادی را مشاهده کرده ام - تعداد زیادی از علائم ضعیف. آن علائم حیاط کوچک که معمولاً در تقاطع ها مشاهده می کنید ، یک نمایشگاه ، عملکرد کلیسا یا نوعی از فروش نقدینگی را تبلیغ می کنید ، آنقدر پر از اطلاعات هستند که حتی وقتی در 10 متری سطح چراغ توقف هستید ، حتی نمی توانید آن را بخوانید. بنابراین ، این فکر را به ذهنم خطور کرد که شاید نکاتی درباره طراحی و نشانگر مؤثر موضوع خوبی برای پست بعدی وبلاگ من باشد ...

Signage یک وسیله تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه است. در طراحی هر چه بیشتر علائم داخلی و خارجی در طراحی از علائم داخلی و خارجی بسیار بیشتر است. اکثر مردم درک نمی کنند که بسیاری از سؤالات و فاکتورهایی وجود دارد که باید قبل و طی مراحل طراحی مورد توجه قرار گیرد.

اصول طراحی زیر توسط متخصصان گرافیک برای ایجاد علائم جذاب و ضربه ای بسیار زیاد که قابل خواندن است ، برای چشم جذاب است و بیشترین تأثیر را دارد استفاده می شود:

آن را قابل رویت و خوانا نگه دارید - کمتر از این بیشتر است. با کوتاه نگه داشتن پیام ، علامت شما آسانتر و با یک نگاه مشاهده می شود. علائم به هر شکل و اندازه ای می آیند ، بنابراین مطمئن شوید سایز متناسب با مسافتی را که انتظار دارید از آن علامت یا نمایشگر خود را ببینید انتخاب کرده اید. در نظر بگیرید که در کجا قرار دارد و چه موانعی ممکن است در راه باشد. دیدنی مهمترین قسمت علائم شماست.

جلوگیری از درهم و برهمی - نشانه های موفقیت آمیز پیام را بطور دقیق ارتباط می دهند. پیام باید در حد امکان با چند کلمه به مخاطب مورد نظر منتقل شود. جمع کردن علامت شما با کلمات یا سطرهای متن بسیار ، خواندن از فاصله را دشوارتر می کند.

"فضای سفید" حوزه طراحی است که توسط متن یا گرافیک کشف نشده است (فضای سفید می تواند رنگ باشد). فضای خالی اطراف متن و گرافیک همان اندازه سایر ملاحظات طراحی اهمیت دارد. تمایل به مایل به "پر کردن" منطقه موجود با حداکثر نسخه ممکن است. اما وقتی متن شلوغ است ، خواندن آن سخت تر می شود. سی و چهل درصد از ناحیه صورت باید به عنوان فضای سفید برای خوانایی مطلوب باقی بماند.

نوع و قلم ها - به طور کلی باید از سبک های تمیز ، واضح و با خواندن آسان استفاده شود تا حداکثر خوانایی آن ها بیشتر باشد. بیشتر قلم های حرفه ای دارای وزن های مختلفی هستند ، از اعم از معمولی تا جسورانه ، سیاه ، طولانی و غیره. از این گزینه ها با اولویت یا ترجیح بخش های خاصی از پیام خود استفاده کنید.

این تصور غلط وجود دارد که از آنجایی که همه نامه های سرمایه "بزرگتر" از حروف کوچک هستند ، باید خواندن آنها را از فاصله ساده تر انجام داد. با این حال ، تست های بصری نتیجه گرفته اند که متن Case High و Large از فاصله از همه حروف بزرگ قابل خواندن است. از آنجا که بینندگان ممکن است برای دریافت پیام شما فقط چند ثانیه داشته باشند ، خواندن علامت خود را با استفاده از حروف بزرگ زیاد نکنید.

به عنوان یک قاعده کلی انگشت شست ، هرگز بیش از دو فونت مختلف در یک طرح واحد استفاده نکنید. انتخاب دو فونت که مکمل یکدیگر هستند ، می تواند باعث شود پیام شما برجسته شود. مهمتر از همه ، از فونت هایی استفاده کنید که به طور واضح خوانا باشند و از فاصله دور مشاهده شوند.

نمودار زیر از شورای امضای ایالات متحده (USSC) است و به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه سایز اندازه برای علامت شما لازم است:

تصاویر و گرافیک - اضافه کردن یک مرز می تواند سرعت خواندن را تا 25 درصد افزایش دهد. مرزها اغلب توصیه می شود هر زمان که ترافیک خودرو مخاطب مورد نظر باشد. آنها تمایل دارند که توجه را به پیام متمرکز کند. علاوه بر این ، عکسهای دیجیتال تمام رنگی را می توان در طرح ها گنجانید تا تأثیر بیشتری بگذارد. آرم ها ، آثار هنری و سایر عناصر گرافیکی نیز می توانند برای افزایش بصری طراحی و چیدمان اضافه شوند.

رنگ های پیش زمینه / پس زمینه - هنگام انتخاب پس زمینه برای طراحی خود ، از مواردی استفاده نکنید که تمرکز روی پیام اصلی دشوار باشد. رنگ مشکی با هر رنگ روشن کاملاً تضاد است ، و رنگ سفید با رنگهایی که ارزش تاریکی دارند به خوبی کار می کند.

هرچه این کنتراست بیشتر باشد ، خواندن متن از فاصله دورتر است. رنگ هایی که مانند نامه سبز کلی با هم در پس زمینه آبی سلطنتی نزدیک به هم هستند ، تضادی با هم ندارند و بنابراین خواندن آن دشوارتر خواهد بود.

قابلیت مشاهده ترکیبات مختلف رنگ - این 15 ترکیب رنگی برای حروف چاپ توسط انجمن تبلیغاتی در فضای باز آمریکا (OAAA) برای خوانایی در مسافت مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج به دست آمده در دنباله نشان داده شده ، با # 1 خواناترین و # 15 به عنوان کمترین خوانا است.

1. سیاه بر روی زرد

2. سیاه روی سفید

3. زرد روی سیاه

4. سفید بر روی آبی

5- سبز روی سفید

6. آبی روی زرد

7. سفید بر روی سبز

8. سفید بر روی قهوه ای

9. قهوه ای به رنگ زرد

10. قهوه ای بر روی سفید

11. بر روی قهوه ای زرد

12. قرمز بر روی سفید

13. به رنگ زرد روی قرمز

14. قرمز بر روی زرد

15. سفید بر روی قرمز

با رعایت دستورالعمل های بالا اطمینان حاصل می شود که نشانه شما قابل خواندن باشد و پیام شما به وضوح به مخاطب مورد نظر خود برسد مثل همیشه ، هویت برای کمک به هرگونه سؤال یا پروژه ای که ممکن است داشته باشید اینجاست!

آیا در مورد نحوه ایجاد علائم مؤثر راهنمایی دیگری دارید؟

منبع مطلب: https://identitypr.com/public-relations/marketing/tips-on-how-to-create-effective-signage


[ بازدید : 233 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 11 مهر 1398 ] [ 14:02 ] [ اسفندیار قره قوزلو ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر