استفاده از محافظ صفحه نمایش برای بازخورد دانش آموزان


در اینجا سناریویی وجود دارد که من اطمینان دارم که بیشتر شما در دوران تدریس خود تجربه کرده اید:


سام یکی از دانشجویان شما در دوره شما است و با یکی از تکالیف برخی از مسائل را در اختیار دارد. او یک ایمیل برای شما ارسال می کند که درخواست کمک می کند. شما با آنچه فکر می کنید پاسخ مفصلی است پاسخ می دهید. سام پاسخ می دهد و سؤال های بیشتری می پرسد. سپس دوباره پاسخ می دهید تا وقت و انرژی بیشتری را صرف تایپ کردن یک پاسخ دقیق دیگر کنید. متأسفانه ، نامه های الکترونیکی سام هنوز دوباره نفهمیده اند که قرار است برای درس چه کاری انجام دهد.


حالا بیایید دوباره به این سناریو نگاه کنیم اما کاری را که شاید فکرش را نمی کنید انجام دهید اضافه کنید:


سام یکی از دانشجویان شما در دوره شما است و با یکی از تکالیف برخی از مسائل را در اختیار دارد. او یک ایمیل برای شما ارسال می کند که درخواست کمک می کند. شما با استفاده از جزئیات صفحه نمایش رایانه و نشان دادن آنچه که قرار است برای این درس باشد ، یک فیلم کوتاه و صوتی انجام می دهید. سام پاسخ می دهد و به شما می گوید که همه او تنظیم شده است و می داند برای انجام تکالیف چه باید کرد.


در سناریوی دوم ، با تهیه فیلم به دانش آموز ، می تواند تکلیف را به سرعت مشاهده و درک کند. این فیلم های کوتاه Screencasting نامیده می شوند. با توجه به سند 7 چیزهایی که باید در مورد Screencasting بدانید ، تعریض محافظ صفحه نمایش عبارت است از "ضبط صفحه از اقدامات روی صفحه رایانه کاربر کاربر ، به طور معمول با صدای همراه ..." سناریوی فوق که دانش آموز در حال پرسیدن یک سؤال از طریق ایمیل است ، فقط یکی را ارائه می دهد. مثالی از چگونگی محافظت از صفحه نمایش می تواند یک ابزار یادگیری و ارتباطی مؤثر باشد. فرقی نمی کند که این دوره آنلاین باشد ، چهره به چهره یا ترکیبی باشد زیرا دانشجویان همیشه سؤالاتی را برای شما ارسال می کنند.


در شرایط دیگر ، استفاده از محافظ صفحه نمایش برای بررسی کار دانش آموزان می تواند بسیار قدرتمند باشد. به عنوان نمونه شخصی ، من یک کلاس طراحی وب را آموزش می دهم. دانش آموزان من باید هر فصل چندین مکان را انجام دهند که در آنجا می توانند وب سایت با استفاده از صفحات HTML و Cascading Style ایجاد کنند. هر فصل بر پایه قبلی استوار است ، بنابراین برای دانشجویانم مهم است که بر مفاهیم هر فصل تسلط داشته باشند. من یک روال دارم که من برای درجه بندی کار دانش آموز از آن استفاده می کنم ، اما در بعضی موارد ، انجام یک صفحه نمایش برای نشان دادن مسائل مربوط به کار دانش آموز بسیار مؤثر است. در ویدیوی زیر که مدت زمان آن 2:32 دقیقه است (https://youtu.be/QNMAfiXComs) می توانم به دانش آموز توضیح دهم که چه اشتباهی در صفحه وب آنها وجود دارد و نشان می دهد که چه چیزی باید درست باشد. این بسیار موثرتر از تایپ کردن یک ایمیل طولانی است.


نرم افزار Screencasting

برای ایجاد آنها به نرم افزار محافظ صفحه ای نیاز دارید. در این بخش یک نسخه پولی و رایگان از نرم افزار Scencasting را بیان می کنم.


SnagIt از TechSmith

اگر مایل به پرداخت هزینه کمی هستید ، Snagit بهترین گزینه برای تصویربرداری است. قیمت آموزش Snagit 29.95 دلار است و هر سکه ارزش دارد. Snagit نه تنها محافظ صفحه نمایش را انجام می دهد بلکه می توانید تصاویر را روی رایانه خود ضبط کنید. لطفاً فیلم کوتاه مربوط به Snagit را تماشا کنید. من این ویدئو را از سایت TechSmith ضبط کردم و از صدای رایانه خود برای ضبط صدا استفاده کردم. من به شدت توصیه می کنم برای این نرم افزار هزینه کنید.


صفحه نمایش- o-Matic

Screen-0-Matic یک نرم افزار رایگان محافظ صفحه نمایش است. در مورد طول فیلم ها محدودیت هایی وجود دارد که حداکثر تا 15 دقیقه محدود است. این نباید هنگام انجام فیلم های کوتاه صفحه نمایش مشکلی ایجاد کند. بعلاوه ، یک آرم مارک تجاری از طرف این شرکت در تمام تصاویر رایگان آنها وجود دارد. باز هم ، این ممکن است یک مسئله باشد. در اینجا یک مثال سریع از یک فیلم Screen-o-Matic آورده شده است.


محافظ صفحه نمایش می تواند روشی بسیار قدرتمند برای برقراری ارتباط با دانش آموزان باشد. فواید مهم نمایش صحنه برای دانش آموزان ، امکان تماشای این فیلم در هر زمان که بخواهند است. دانش آموزان همچنین می توانند بخش هایی از فیلم را متوقف کرده و تماشا کنند. بسیار ارزش وقت و انرژی شما را برای کشف دنیای تصویربرداری است.


منبع مطلب: https://www.pearsoned.com/using-screencasting-for-student-feedback


[ بازدید : 326 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 10 مهر 1398 ] [ 15:14 ] [ اسفندیار قره قوزلو ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر